Geld terug of ruilen na koop in een winkel

Geld terug of ruilen mogelijk?Het gekochte product terugbrengen of ruilen kan lang niet altijd als er niets mis is met het product. Koop is koop; geld terug of ruilen kan gezien worden als een extra service van de winkel. Als u spijt heeft van een aankoop kunt u meestal op de kassabon lezen wat de mogelijkheden zijn.

Misschien kunt u uw aankoop ruilen voor een ander product. Bij sommige winkels krijgt u uw geld terug, maar een tegoedbon is ook mogelijk. Het product dat u ruilt moet natuurlijk ongebruikt en onbeschadigd zijn.

Het kan dat u het product terugbrengt omdat het beschadigd of kapot is, buiten uw schuld. Over uw rechten bij ondeugdelijkheid van producten uw leest u hier. Bij koop op afstand gelden andere regels, meestal heeft u dan 14 dagen de tijd om de koop nog te ontbinden. Ook bij kopen aan de deur (colportage) geldt een bedenktijd.  

facebooktwittergoogle_pluslinkedinmailfacebooktwittergoogle_pluslinkedinmail